Inilah Manfaat Mengamalkan 2 Ayat Terakhir Surah At-Taubah, Rugi Kalau Tak Amalkan Kalau Dah Tahu!

BacaIntisari - Setiap manusia pasti mempunyai keinginan, ingin mulia, ingin kaya, ingin berpangkat tinggi, ingin usahanya maju, ingin kuat, dan lain sebagainya. Akan tetapi tidak semua orang dapat mencapai keinginannya kerana kurang ilmu dan pengamalannya.

Oleh kerana itu, jika anda ingin kuat, ingin mulia, ingin sukses, ingin mendapat kelapangan rezeki dan ingin berkemampuan membayar hutang-hutang anda. Maka disini kami menganjurkan kepada anda agar mengamalkan membaca ayat-ayat Al-Quran ini.


Barang siapa yang membaca ayat-ayat ini dan mengamalkannya secara rutin/terus menerus maka Insya Allah:

Jika ia lemah akan menjadi kuat, jika ia hina akan menjadi mulia, jika ia kalah akan menjadi menang, jika ia sempit rezeki nya akan menjadi lapang, jika ia susah akan menjadi senang, dan apabila ia mempunyai hutang akan terbayar.

Ayat-ayat nya adalah ayat yang terdapat dalam surah At-Taubah ayat 128-129:

Artinya: “Sesungguhnya telah datang kepadamu seorang Rasul dari kaummu sendiri, berat terasa olehnya penderitaanmu, sangat menginginkan/keimanan dan keselamatan bagimu, amat belas kasihan lagi penyayang terhadap orang-orang mu’min. Jika mereka berpaling dari keimanan maka katakanlah: “Cukuplah Allah bagimu.” tidak ada Tuhan selain Dia, Hanya kepada-Nya aku bertawakal, dan Dia adalah Tuhan yang memiliki ‘Arasy yang Agung.”

Caranya: Dibaca sebanyak tujuh kali (7X) setiap selesai sholat fardhu secara rutin.

Silahkan di Amalkan, semoga Allah SWT senantiasa mengabulkan setiap do’a dan hajat kita, hajat dunia mahupun akhirat. Amiin...


sumber : tazkirahdaily.blogspot.co.id
loading...

0 Response to "Inilah Manfaat Mengamalkan 2 Ayat Terakhir Surah At-Taubah, Rugi Kalau Tak Amalkan Kalau Dah Tahu!"

Poskan Komentar